lördag 9 februari 2008

Nu får det vara nog...

med gröt morgon och kväll, tycker Lilla M. Han vänder bort ansiktet, viftar med armarna och får till ett "eeejj, eeejj" vilket jag bara kan tolka som ett bestämt "Nej tack mamma, jag är inte sugen på gröt just nu". Vit macka med smör var jätterolig att pilla sönder, men absolut inte att äta, vad hade jag trott egentligen? Men när jag skulle äta MIN macka, grovt bröd, ost och skinka då var han framme. Smakade och ville ha mer. Nam, NAAAMMMM smackade han förnöjt(översättning: det här var det smaskigaste jag fått till frukost på länge!). Och han tryckte i sig så gott som hela mackan.

Nu sover han sött, och jag ska fixa mig en egen frukust. Så att jag också kan bli mätt och belåten. Sen ska jag googla hur farligt det egentligen är att ge små bebisar fullkornsprodukter med salta produkter som ost och skinka på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad roligt! Här händer det väldigt sällan att man får äta sin frukost själv. Min M äter gärna min mat och lämnar sin... Hoppas dessutom att tanden kommit upp nu så ni får vila lite ;)

Mitt liv -precis som på film sa...

Vad kul att de alltid ska äta vad som finns på ens egen tallrik :-). Det verkar SÅ mycket mer intressant. Det ska bli spännande att höra vad du hittar på nätet om fullkorn och salta pålägg. Fullkorn kan väl ändå inte vara någon fara med?

Jasmin sa...

Marresmamma: M älskar att äta vår mat, men han brukar inte vägra sin egen, han älskar mat helt enkelt. Idag har han krånglat varje måltid. Antagligen är det tanden, men den har INTE kommit än!

Mittliv: M kanske tror att vi med flit ger honom sämre mat ;-) Jag hittar inte så mycket på nätet. Fullkorn kan vara svårt för små magar att smälta, och två suspekta blöjbyten idag verkar bekräfta det... salt ska användas "försiktigt" eller "ytterst sparsamt", så antagligen är det ingen fara om man ser till att inte ge honom extra salt i maten eller typ chips.

Mitt liv -precis som på film sa...

Tack för att du delade med dig om vad du hittat på nätet!