söndag 17 februari 2008

Alla Hjärtans Dag

Killarna på jobbet sprang alla ut till blomsterbutik i panik när jag hade läxat upp dem. De verkade tro att: Men inte är det väl kul att få blommor på Alla Hjärtans Dag? Det är ju inte spontant, inge kul att få blommor om det inte är spontant.

Min respons: Blommor på Alla Hjärtans dag och födelsedag är existensminimum. Utöver det en eller två spontanbuketter om året. Minst. Blommor går att ersätta med annat, choklad, parfym, underkläder, mysig middag ute eller hemma lagad av mannen... plötsligt tyckte de flesta att blommor ändå var det bästa alternativet.

Nästa dag var det korsförhör, blev flickvännerna/fruarna glada åt blommorna? Ja, det hade de naturligtvis blivit.
Och jag, fick jag blommor? Nej, men jag fick den mysiga middagen lagad av mannen!

1 kommentar:

Mitt liv -precis som på film sa...

Vad kul att du läxade upp killarna på jobbet :-). Deras flickvänner/fruar borde skicka tackkort till dig :-D. Klart som korvspad att man ska ge varandra något! Min sambo och jag försöker att inte göra en allt för stor affär av det, men ett kort och något litet brukar vi ändå ge. Vad trevligt att mannen lagade en god middag till dig! Våran lilla William är också lite småtäppt, gnällig och klängig och det kanske är så att det är förkylningen och/eller i kombination med en "tuff period". Hoppas att det blir bättre hos er snart! Kram!