söndag 3 februari 2008

Hur jag kom i kontakt med bloggvärlden

När jag var gravid blev jag besatt av att lära mig allt om förlossningar. Böcker gav en bra teknisk beskrivning, men endast knapphändig information om själva upplevelsen. Genom sökningar på internet hittade jag en hel uppsjö av förlossningsberättelser. Positiva, negativa, snitt, sugklocka, vanliga, smärtsamt-till-tusen och detta-skulle-jag-kunna-göra-om-imorgon-upplevelser. Genom mina sökningar fastnade jag för vissa bloggar och började följa dessa regelbundet. Först ett år senare slog det mig att även jag borde blogga. Nu efter ett par månader känner jag mig redo att lägga ut min egen förlossningsberättelse, om det nu finns någon därute som drivs av samma märkliga jag-vill-veta-alla-hemska-detaljer-behov som jag hade. Det var en lång förlossning och därmed en lång berättelse, så den är fortfarande under konstruktion, men den kommer!

3 kommentarer:

Mitt liv -precis som på film sa...

Wow! Jag är så imponerad av din äkta hälfts skötselinstruktioner! Inte en chans att barnvakten kan göra fel :-). Vi har ett mat- och sovschema på kylskåpet för ev. barnvakter och för att vi ska följa rutinerna. Mycket uppskattat av både sambon och min syster som varit barnvakt. Jag skulle jättegärna vilja läsa din förlossningsberättelse! Hoppas att den kommer snart! :-) Du får gärna läsa min!

Anonym sa...

Jag är och var exakt likadan!

Jasmin sa...

Mitt liv precis som på film: Man skulle tro att barnvakten är en 10-årig granne, men det är faktiskt mina föräldrar, min mans mamma och min mans syster, alla med hyggligt mycket erfarenhet av barn... men nej de kommer inte att kunna göra fel! Bra tips att ha schemat på kylskåpet, det ska jag genast ordna med. Nu ska jag in och läsa din förlossningsberättesle.

Marresmamma: tack för kommentaren, kul att du tittade in!