måndag 18 februari 2008

Grönare gräs

Idag har lilla M varit och besökt två månader äldre H. Och enligt rapporter från pappan, så lekte de faktiskt lite försiktigt med varandra. Lilla M har mest ignorerat andra barn hittills så mammahjärtat svällde av stolthet. Lite orolig var jag att den äldre pojken skulle buffla sig gentemot M. Det var nog lite tvärtom, är jag rädd. Tydligen blev de leksaker som lilla H roade sig med per automatik superintressanta, och H fick finna sig i att Lilla M knyckte sakerna för honom.

Ja, Lilla M är nog lite bortskämd, det är definitivt dags att låta honom umgås mer med andra barn. Öppna förskolan here we come! Men vi ska nog handla mer alvedon och näsdroppar först, för M har aldrig varit där utan att bli sjuk...

2 kommentarer:

Mitt liv -precis som på film sa...

Jag kan tänka mig att man blir stolt som mamma av att se sitt lilla barn försiktigt börja leka med andra barn och att det faktiskt funkar! Tänk vad spännande det kan vara med saker som andra leker med. Då släpper de tydligen det de själva håller på med och helt fräckt bara knycker andras leksaker. Ha,ha! Vilka små tjyvar :-). Ha´det så bra! Kram från mig och William!

Jasmin sa...

Ja, de är för goa! Kram tillbaks från mig och Lilla M!