tisdag 19 februari 2008

Empatisk kille!

Lilla Ms favoritbok just nu heter Vem är arg? som handlar om en nalle och en katt som först bråkar och sen blir vänner igen. Men man får vara försiktig när man läser den för honom, gör man bråkscenen (nalle slår en kloss i huvudet på katten, katten biter nallen i benet)för realistisk blir han väldigt illa berörd. Ikväll utropade han "nnääää" varje gång den ena gjorde den andra illa. Igår när maken läste började han gråta.

Men han blir jätteglad igen när nallen coh katten blir vänner!

3 kommentarer:

Mitt liv -precis som på film sa...

Nämen! Vilken liten empatisk kille! :-) Tänk att han reagerar på det sättet. William verkar inte alls vara så intresserad av böcker utan leker mest med dem och fäktar med armarna och sparkar mig när jag försöker ha honom i knät för att läsa en saga. Det hinner säkert ändra på sig :-). Hoppas jag! Kram kram

Jasmin sa...

Det här är nytt bara senaste veckan. Han har alltid gillat böcker, vi har läst för honom sen han var 4 månader. Men det är först nu som han visar en sån inlevelse!

Anonym sa...

Men så gulligt! Min son är måttligt road av böcker, han vill helst studera omslaget. Antingen slår han ihop boken eller (om han sitter i mitt knä) så försöker han häva sig över... jag vet inte hur jag ska tolka det ;-)