måndag 11 februari 2008

Besök hos BVC

Vi har varit på 10-månaderskontroll. Allt gick bra, nu väger han 8,9 kilo, vilket faktiskt var en bra bit mindre än jag väntat mig men helt enligt statistiken. Han bränner nog sjukt många kalorier på en dag, han ska upp, ner, upp, klättra, åla, krypa, upp osv. Det är nog inte så konstigt. Men vi öser i honom mat, så till den grad att folk (läs: mina föräldrar) antyder att vi matar honom FÖR mycket.

Hans favoritord just nu är ga. Allt är ga. När han äter är det ga. När han kryper, eller vill något överhuvudtaget. Ibland blir det da eller töitöi. Men mest ga. Och mamma. Jag smälter varje gång.

2 kommentarer:

Mitt liv -precis som på film sa...

8,9 kilo måste väl ändå vara helt normalt? Vår lilla kille vägde 8,5 vid 8-månaderskontrollen. Helt normalt och han vräker i sig mat. Man har ju hört att man inte kan ge de små för mycket mat utan att de säger ifrån. Jag matar tills att William säger från och det verkar funka. Visst är det gulligt med de små "ga ga ga", "da da da" och "ba ba ba" :-). William säger inte mamma, det lär man nog tålmodigt få vänta på. Jag skulle också smälta :-). Vad kul att höra att ni har det så bra mannen och du! Fortsätt med det :-). Kram

Jasmin sa...

Det är helt normalt med 8,9 kilo. Vi får ofta höra från andra att han är stor så vi har invaggats i det. Han vägde 4 kilo när han föddes, ingen bautabebis men större än genomsnittet och den känslan lever nog kvar.