söndag 24 februari 2008

Helgsummering

Det har varit en intensiv helg med sonen. Maken var borta hela lördagen och på kvällen hade han herrmiddag hemma. Jag och lilla M förvisades hem till en kompis vars man var med på middagen. Det var supertrevligt, Lilla M somnade som vanligt, fast i sin medhavda resesäng medan jag satt och sippade vin.
Först vid tolv var det "tillåtet" att komma hem igen, och jag somnade nog inte förrän efter ett-snåret. Lilla M vaknade ju som vanligt imorse, så då försvann jag snabbt över till mina föräldrar som bor i närheten. Maken fick hemmet för sig själv för att kunna kurera sitt huvud som ömmade till följd av nattens synder.

Fördel 1: Jag fick massor med M-tid, har verkligen tok-umgåtts med honom hela helgen!

Fördel 2: Nu har jag veckor, nej MÅNADER av tjänster att hämta hos maken, för glöm inte hans skidresa för inte alltför längde sedan (då M till råge på allt blev sjuk). Jag drömmer redan: spa-helg(er)? Sovmorgon i flera månader? Hemlagade tre-rättersmiddagar i flera månander? Någon som har några fler tips?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sovmorgon låter himmelskt... Kanske en heldag på spa, sedan middag och drinkar med dina vänner och sedan en låååång sovmorgon? Tycker hur som helst att du har förtjänat lite egen tid!

Jasmin sa...

Ja! En kombination låter verkligen inte dumt. Ska suga på den lite.