torsdag 31 januari 2008

Det blir nog av!

Det verkar sannolikt att min man kommer att få jobbet utomlands! Det är inte 100% ännu, så jag kan inte säga vart ännu, men om några veckor så. Men tanken är svindlande, det öppnar ju upp för så många möjligheter!

Jag ska söka jobb. I det nya landet. Ska jag byta bransch? Eller inte? Ska jag söka lokalt eller försöka satsa på ett svenskt internationellt bolag? Alla möjligheter är öppna, jag kommer att satsa brett. Nu blir det svårt att vara särskilt fokuserad på mitt nuvarande jobb, jag har tex redan räknat ut att om vi ska vara på det nya stället i slutet på augusti så måste jag säga upp mig senast i slutet på maj. Det är faktiskt inte så långt dit.

Sen uppstår det frågor med flytten. Sälja lägenheten? Hur är marknaden egentligen?

Men klart är att jag är glad. Jag tycker att det här är jätteroligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul! Vi har ofta suttit och fantiserat om att flytta utomlands (Danmark eller Spanien lockar av någon anledning), men jag vet inte om jag skulle vara för feg när det väl kom till kritan. Man blir ju lite bekväm och tråkigt praktisk när man sitter med huslån och annat "vuxengöra". Men visst fan skulle det vara häftigt att prova på ett annat liv en stund.

Mitt liv -precis som på film sa...

Vad laddad du låter! :-) Det känns som att det här är precis vad du vill. Jag själv skulle nog vara för feg :-). Min sambo är ju engelsman och visst har det förekommit att vi pratat om att bo några år i England, men det återstår att se. Han trivs bra i Sverige som tur är :-). Han har också fått ett jobberbjudande på kontoret i USA, men tackade nej. Vare sig han eller jag är så sugna på USA. Att semestra där gör jag mer än gärna, men att bo där. Det vete katten! Jag tycker att du är tuff! Fortsätt med det! :-) Lycka till med jobbplanerna!

Jasmin sa...

Det ÄR superkul. Jag kommer ju uppenbarligen inte sakna mitt jobb, det här är snarare det som kan få min ända ur vagnen och byta.

Jag bodde i olika länder som liten och har bara positiva minnen från det - så jag är inte orolig för lilla M.

Och om det suger: man kan alltid flytta hem igen.