torsdag 31 januari 2008

Sovmorgon

Ikväll har jag möte med bostadsrättsföreningen. Värdefull M-tid som försvinner till det mest otacksamma gratisarbetet som finns. Detta måste förändras, särskilt som M tar sig sovmorgon idag, så jag hinner inte träffa honom innan jag går till jobbet.

Det är det allt kretsar kring just nu. Hur kan jag maximera tiden med M? Borde jag väcka honom på morgornen för att leka? Hålla honom uppe sent på kvällarna? Denna vecka har det blivit lite av det sistnämna, inte med flit det har bara blivit så. Men det är ju ändå inte rättvist mot honom, det inser jag. Jag längtar till helgen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag har heller inte fattat hur sjutton man gör för att få ihop det där pusslet. Om man inte jobbar deltid vill säga.

Jasmin sa...

Nä, deltid är nog den bästa lösningen för att det ska gå ihop. Men det är svårt att motivera så länge min man är hemma. Och jag kan ju inte skylla på "hämtdagar" på dagis ännu. Jag är faktiskt lite avis på de kollegor som stressat rusar iväg strax innan 4 för att hämta sina små darlings.