torsdag 29 maj 2008

Tråkinlägg

Just nu så vänder jag taggarna utåt varje gång som någon ringer och gör anspråk på min tid som inte är familj/vänner/jobb. Det händer dagligen, eftersom jag är ordförande i vår bostadsrättsförening. Bland annat har vi en hyresgäst som lämnar meddelanden på min mobil med jämna mellan rum. Hon ringer alltid före 07:30 på morgonen. Det finns bättre start på dagen än att komma ut ur duschen, lyssna av meddelande med "vi mååååste få fönstrena tvättade, de ser fördjäääääävliga ut".

Jag har lovat mig själv att ringa tillbaks först den dag hon lämnar ett meddelande som INTE innehåller en svordom. Hittills har hon inte hört från mig. Ni som nu tar hennes sida (klart man svär åt någon som aldrig ringer tillbaks när man har saker som måste fixas) så: städfirman är kontaktad. Men inte av mig, utan jag har delegerat kontakten till en annan.

Jag ska aldrig ALDRIG ta på mig denna roll igen. Det finns faktiskt vissa i vårt hus som tror att man gör det så gärna för MAKTENS skull. Snarare vanmakt, skulle jag vilja säga.

3 kommentarer:

MissyElliot sa...

Urk, jag var styrelsemedlem i föreningen där vi bodde innan och jag såg vilket slit ordföranden hade så jag avundas dig inte...
:-/

Sommartjejen sa...

Hej!!
Ååå tusen tack för förtroendet till din hemliga blogg!
Jag ska vårda den med försiktighet.
Vad spännande med er flytt, den ser jag fram emot att få följa.

KRAMIS

Jasmin sa...

Missy: nej, det är hemskt. Men det är också snart över!

Sommartjejen: tack för kommentaren! Och kul att du tittar in.