söndag 4 maj 2008

Sjuk pojke, trött mamma

Skönt att helgen snart är slut, så man får vila upp sig lite på jobbet.

Så känns det just nu, Lilla M har varit sjuk, hela helgen. Jag har aldrig varit med om så mycket gnäll. Han har dessutom upptäckt att han kan uttrycka sin vilja högljutt. Och mamma och pappa har således upptäckt att den lille har ett humör. Ärvt av farmor säger jag. Ärvt av mormor säger mannen. Till slut enades vi om att våra sammanslagna gener kommer att producera viljestarka bestämda individer hur vi än vrieder och vänder på oss.

Jag har INTE testat ännu. Och mensen har INTE dykt upp ännu. Jag täntke försöka hålla mig ett par dagar till, får se om jag lyckas. Fram tills idag har jag ju verkligen inte kännt något utmärkande utan att gripa efter halmstrån. Idag har jag varit på toa säkert 15 ggr. Och jag tackade nej till glass i solen för att jag verkligen inte var sugen. Det har aldrig hänt förut. Detta behöver ju verkligen inte betyda något och därför väntar jag några dagar, för det skulle kännas otroligt snopet att testa negativt och få mens några timmar senare, då hade man ju lika gärna kunnat vänta. MEN jag har aldrig varit sen förut. Oregelbunden har jag varit, men de månaderna har mensen alltid kommit tidigt. Men det bevisar ju ingenting heller.

Och under tiden som jag knappat in ovanstående lägesanalys skulle jag ha hunnit göra ett test. Och slippa spekulera mera. Men mannen är inte hemma ikväll och jag vill som sagt vänta lite till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas det går som du vill! Tack för dina kommentarer ang min operation, det värmer!