onsdag 7 maj 2008

Såld!

Nu har vi sålt lägenheten! Efter en segdragen process blev det hela klart i morse. Ikväll ska vi fira, men jag måste säga att det var ett riktigt jobbigt par som köpte lägenheten. De har kollat ALLT som går att kolla och malde på om ventilation och allt möjigt annat innan de skrev på. Och värst av allt är att jag har känslan att de kommer att försöka komma med klagomål i efterhand. Fick inget gott intryck av dem alls och tycker nog lite synd om mina grannar.

Jag försöker alltid hålla en positv skärgång när man gör sådant här, livet blir så mycket lättare då. Så när allt var klart och vi skulle gå så gratulerade jag dem till ett jättefint boende och att vi verkligen har trivts bra. Och damen svarar - ja, vi tyckte att lägenheten var trevlig även med era möbler.

Ok att alla inte har samma inredningsmak, men jag tyckte att den kommentaren var jävligt onödig. Så de kan glömma att jag lämnar persiennerna i fönstren. Eller trallorna på balkongen. Shit, nu när jag har skrivit det här är jag arg igen.

3 kommentarer:

MissyElliot sa...

Det finns så många jobbiga människor. När vi köpte huset kom de gamla ägarna med råd hur vi kunde måpla om och att vi absolut MÅSTE behålla en massa saker de gjort för att mannen lagt ner så mycket tid på det...
Eh, sure baby!
:-)

GRATTIS till försäljningen. Nu behöver ni ju inte bry er längre..
kramiz

Anonym sa...

Blä vilka strulputtar! Grattis i alla fall till att ni sålt den, skönt att kunna pricka av en grej på listan!

Jasmin sa...

MissyElliot - ha ha! När vi köpte lägenheten visade det sig att de enligt mig gräsliga tapeterna i sovrummet var nyuppsatta och specialbeställda från London. Inte tänkte väl vi måla om?

Men nu tänker jag faktiskt inte bry mig längre.

Mammajobbar: Ja, jätteskönt att pricka av den grejen!