söndag 11 maj 2008

Sommar

Så var den här, den första strålande sommardagen. Familjen åkte ut till vänner som bor vid Mälaren och hade en fantastisk dag! Mannen golfade och jag och M mös i solen. Lilla M lekte hela dagen med en hink med vatten. Det var så spännande så spännande och jag var riktigt imponerad över hans uppfinningsrikedom: klättra i/ur hinken, luta den, plaska, dricka (under stränga protester från mor som noterades men ignorerades), hälla, leka med handtaget och så börja om från början igen. Vad är det med barn och vatten egentligen?

De små udda stegen fortsätter också. Han går inte än, men några gånger om dagen tar han mod till sig och trippar en tre - fyra steg mellan stolar eller andra föremål som man kan hålla i sig. Han är ganska så riskavert och blir sur när han tappar balansen.

Och för första gången på ca ett och ett halvt år var jag på bio igår. No country for old men*. Det ni! Och bara för att så knaprade jag i mig en stor påse plockgodis. Lite onödigt kan jag känna idag när det återigen är en superhet dag och inga kläder i sommargarderoben verkar sitta som de ska.

*Om ni bara ska se en film i år ska ni nog skippa den. Men det var kul att vara på bio!

Inga kommentarer: