måndag 14 april 2008

Vilken helg! eller Vilken helg :-(

Man kan beskriva min helg ur två vinklar:

Positivt: Semester!!!!!
Efter en resa med mycket egentid som gick till att läsa både bok och tidningar så kom jag hem till tjejen som ordnade möhippan. Jag fick champagne och vi dryftade "tjejsnack" en timme.
På natten sov jag ostört ända till 11!!! Lördagen tillbringade jag på Londons gator, fönstershoppandes. På eftermiddagen var det dags för nästa aktivitet: Strippdanslektion! Först var jag mycket tveksam men läraren var så avslappnad och bra så efter några glas bubbligt var alla med på notorna.
Sen middag och nattklubb! Och så sov jag lääänge nästa dag, åt brunch och åkte hem till Sverige.

Negativt: aldrig mer Ryan Air
Kompisen som jag skulle resa med ringde i fredags och meddelade att hon var sjuk: hon kunde inte komma. Det var hon som hade insisterat på RA och jag hade motvilligt gått med på det eftersom det ändå skulle bli kul att prata med henne på bussresan till Skavsta då vi inte setts på ett tag. Nu blev det soloresa, jag stressade ihjäl mig och hann knappt med lunch för att hinna med bussen, som gick vid 2. Först klockan halv elva på kvällen vart jag äntligen hemma hos tjejen som höll i möhippan, då hade de ätit upp all maten och massagedamen hade för länge sedan gått hem. Alla andra var redo att gå också, men segade sig plikttroget kvar en timme när jag dök upp. Nästa dag gick jag runt i London, men kunde inte köpa något eftersom jag inte fick ha mer bagage på planet (morr). Dansen var kul, men jag var förkyld och hade en envis huvudvärk som hängde kvar hela kvällen, musiken på nattklubben var ren tortyr. Söndag hann jag nätt och jämnt med brunch innan jag var tvungen att rusa till flyget. Var inte hemma förrän 23. Och jag saknade Lilla M vansinnigt hela helgen!


Nu inser ni att den positiva beskrivningen är något krystad. Det värsta är att när man lägger ihop alla kostnaderna var Ryan Air inte billigare än vad SAS skulle ha varit, bara mycket mycket sämre. Jag känner mig verkligen som ett pucko.

Inga kommentarer: