fredag 4 april 2008

New York!

Det har varit glest med skrivandet. Det händer så mycket just nu, och kommer att forsätta att hända med rasande fart.

Vi ska flytta till New York.

Det är stort. Och det innebär en MASSA praktiskt jobb:

Sälja lägenheten (som i sin tur genererar en massa underpunkter i vår att-göra-lista som jag inte orkar dra här för då blir jag galen)

Fixa flytt
Fixa en massa admin (avtal med tele&elbolag etc, etc)
Ta tag i dagisfrågan (som jag gladligen ignorerat eftersom jag naivt trott att det inte berör oss då vi inte ska vara kvar, men det är tydligen inte helt lätt att hitta plats i NY heller…)
Prata med chefen (har skjutit upp det eftersom jag inte har något nytt jobb att gå till... men på måndag ska jag verkligen ta tjuren vid hornen...)

Det svindlar lite. Det gör det. Men vem tackar nej till möjligheten att få bo i en av världens mest sprudlande städer?

4 kommentarer:

MissyElliot sa...

Åh, vad häftigt!
Snacka om stort....Men vilket äventyr!

Anonym sa...

Oj, oj! Vad spännande! Nu får di ju inte sluta blogga för det, jag måste få veta hur livet blir sedan där. Jag har en vän som bor där med sin man, de älskar NYC. Ni kommer säkert få det underbart! Är det för en tid eller för evigt? Har ni båda jobb där? Kram!

Anonym sa...

Hur häftigt som helst! Åh, jag ser fram emot fortsättningen på din blogg :-)

Jasmin sa...

Missyelliot: Ja, superspännande!

Marresmamma: Jag kommer att fortsätta att blogga, det kanske blir lite marigt i sommar när vi är mellan bostäder, men jag ska göra mitt bästa. Det är för några år, sen får vi se hur vi trivs. Jag har inget jobb där idag, men jag hoppas att få ett.

Mammajobbar: Ja, superroligt!