måndag 14 april 2008

Hela havet stormar

Idag berättade chefen för alla att jag skulle sluta. Självupptagen som jag var satte jag nästan kaffet i vrångstrupen när inte bara mitt namn lästes upp utan två till! Det är ju en femtedel av avdelningen som försvinner! Och inte bara det, ytterligare omorganisationer leder till att alla nu är oroliga för sina jobb. Så timingen och beslutet om New York kunde inte ha varit bättre!
Och jag är glad att jag hann prata med min chef i förra veckan, innan allt det här kom ut. Inte för att det egentligen spelar någon roll, men mitt stolta alterego vill inte att någon ska tro att flyttbeslutet har något med omorganisationen att göra.
Min sista dag blir den sista juni.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju toppen förutom flyget då! Fast 10 kg får man väl ha som handbagage på Ryan air? Vi betalade för incheckat bagage också, 9 Euro tror jag de kostade enkel resa och då fick man ta med sig 15 kg. Fast allt som allt med extra bagage och så blir det nog lika dyrt som SAS. Och krångligare om man inte bor nära Skavsta som jag :-)

Anonym sa...

Lämpligt, som du skrev, med flytten... Jag är, trots den negativa delen av din resa, mycket avundsjyk på att du varit i London (och på att du kunde sova ut). Saknar London sååå! Hoppas allt med flytten går smidigt ia alla fall.

Anonym sa...

Jag gillar inte alls Ryanair. Helst inte sen jag sett dokumentären om hur de slarvar emd säkerheten. Fast det är ju säkert bättre nu sedan det uppdagades. Inte klokt att de har så lite tid mellan flygningarna att de inte hinner kolla allt och städa. Ibland är det äckligt! Och benutrymmet ska man ju bara inte prata om. Fy vad trångt! Lågprisflyg javisst, men det finns ju gränser. I sommar tar vi nog båten och nästa gång vi flyger blir det nog SAS igen. För ett par år sedan hade sambon och jag varit på en carboot market och jag hade fyndat en hel del saker. Otur var att vi flög med Ryanair och jag fick betala 300 spänn för övervikt :-(. Så gick det med de fynden! :-) Jag förstår om du saknade Lilla M! Skönt ändå att det gick bra! Stripplektion låter kul, inte så många som får lära sig det :-). Vad skönt att alal vet på ditt jobb nu att du flyttar och att det inte beror på omorganisationen. Måste kännas bra! Sköt om dig! Kram!

Jasmin sa...

Mammajobbar: Jag hade 10 kilo... jag hade bara handbagage. För att hålla kostnaden nere. Men det var inte det som var jobbigt, utan mest allt resande till och från flygplatser, som blev dyrt. Bor man nära Skavsta är det ju en helt annan sak!

Marresmamma: ja det var verkligen skönt att sova ut! Känner mig fortfarande ovanligt pigg.

Williams mamma: Jag har inte sett den dokumentären! Usch! När vi precis skulle landa så började planet plötsligt stiga igen. En räv på landningsbanan tydligen... jag var jätterädd. Men alla andra nackdelar med Ryan Air skulle jag kunna leva med, om det verkligen var ett billigare alternativ till annat flyg. Men det är det bevisligen inte.

Och stripplektion (bara dansen, inte strippen) var faktiskt kul, har dock inte testat på mannen än men jag har planer...