torsdag 25 september 2008

Vardagsplock

Idag sa ska jag pa mammatraff med barn i samma alder som Lilla M. Vi ska aka tunnelbana och BYTA LINJE. Laskigt nar man inte hittar, tycker jag, men vet av erfarenhet att det brukar ga bra och nasta gang ar motstandet betydligt mindre. De tva ggr som jag har akt tunnelbana har har det alltid varit folk som har spelat och dansat pa tunnelbanan. Forr tyckte jag att sant kunde vara lite kul, men nar en, enligt mina fordomar, potentiellt opalitlig och farlig person (ung, arg blick, piercings och tatueringar samt valtranad) gor varsta hopptricken mindre an en halvmeter fran Lilla Ms vagn blir det for mycket.

Nasta vecka har jag bokat in tva intervjuer for att hitta nagon som kan passsa Lilla M nar det behovs. Tva ar inte mycket, de ar de enda som har svarat sa snalla lat nagon av dem vara bra!

Inga kommentarer: