fredag 19 september 2008

Somnen

Lilla Ms snuva har hallt i sig i nastan tva veckor nu, det borjar bli trottsamt. Jag vet inte om den ar anledningen till att han vaknar runt 5 och vagrar somna om, eller om det ar en forsenad jetlag (han kom in i lokal tid pa bara tva dagar, mannen och jag var helt paffa). Han lagger sig vanlig tid och de senasgte dagarna har han inte tagit igen det pa dagarna. Nu har jag mer eller mindre tvingat honom att sova pa morgonen.

Men att sova blev jattetrist forra veckan. Fran att sjalv ta mig i handen och saga "sova gott" bade pa dagen och kvallen sa ylas det nu om sagor, sovit fardigt, sjunga mer innan han pa nagot konstigt satt till slut slappnar av och sover. Han maste ha insett att han missar en massa spannande.

Min taktik brukar vara att trotta ut honom med en massa roliga aktiviteter, men pga den envisa snuvan sa har vi nu taggat ner.

Inga kommentarer: