lördag 13 september 2008

Teknikens under

Grundlurad. Och det som gor mig sa forbannad ar att jag har misstankt detta hela tiden. Eller vad ar det som jag missar?

Sa har ar det: Har i USA fungeraar typ inga av vara elektroniska prylar och eftersom bade tv:n och datorn var i det narmaste antika sa bestamde vi oss for att kopa nytt.
Andra dagen har i stan gick alltsa mannen ivag till fantastiska Circuit City med en blank check. Att ta med Lilla M pa aventyret var otankbart, sa jag var kvar hemma med honom.

Mannen kom hem med cool dator och, naturligtvis, storbilds- plattTV. Som det ska vara. Hemma hos andra har jag noterat att bildkvaliteten inte ar sa bra, eftersom skarmen ar storre men upplosningen inte battre. Men jag skulle inte oroa mig, for vi skulle ju bestalla kabelTV med HD (high definition) vilket skulle losa allt.

Och nu sitter jag har med abaket, fardiginstallerat och kan konstatera foljande:

1) Endast en handfull kanaler sands med HD, resten ar det sunkig bild pa.
2) Endast en handfull kanaler sands med widescreen, resten blir en minde bild pa skarmen.

Jag sitter alltsa med en enorm tv som visar en mindre bild an skarmen tillater och med grusig upplosning. Jag kanner mig som en idiot.

Dessutom ar fjarrkontrollen sa dalig att man ibland maste stalla sig och rikta mot apparaten bredvid tvn.

Jag kanner mig som en idiot.

Inga kommentarer: