tisdag 23 september 2008

Dagis eller inte dagis

Pa fredag ska jag och lilla M testa ett dagis. Har ar det lika besvarligt som hemma att hitta plats pa ett dagis som man vill ha, trots att man betalar multum. Lyckligtvis behover vi inte sta for notan sjalva, men eftersom vi kom i slutet pa augusti sa var ju alla dagis for hosten proppfulla. Men nu har vi hittat ett jattefint dagis som har plats. Fast det ligger 45 minuter bort.

Och jag vet arligt inte om Lilla M ar redo? Det ar klart att om man lamnar honom sa vanjer han sig efter ett tag, alla gor ju det. Men jag jobbar ju inte nu, sa det finns inget som sager att han maste, sa jag vill INTE tvinga honom om han inte ar redo.

Jag marker att han far ett allt storre behov att umgas med andra barn. Inte sa att han leker med dem annu, men han ar intresserad och har sa smatt borjat soka kontakt. Dagis ar ju fantastiskt for att tillfredsstalla hans sociala behov.

Nar det kommer till kritan kanske det ar jag som inte ar redo, medans Lilla M ar det? Hur som helst sa ror det sig om 2, max 3 dagar (korta dagar) i veckan de forsta manderna. Men det kanns anda tvetydigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart att det känns läskigt. Och i ett nytt land, dessutom. Jag skulle ha svårt att släppa taget, men som du säger så är det ju barnets behov och intresse av att träffa andra barn som ska styra.

Anonym sa...

Håller med solkatten. Och som du sa så handlar det ju om några, korta dagar i veckan. Man kan väl alltid prova och se?

Jasmin sa...

Jag kommer definitivt prova och se. Langsiktigt ar det ju bra for honom.