tisdag 30 september 2008

Excuse me!

Nar jag ar ute med vagnen och star still far jag ofta hora "excuse me" hogt och tydligt nar nagon vill komma forbi. Det spelar ingen roll att de kan komma igenom den passage, om an tranga, som jag alltid lamnar nar jag parkerar vagnen nagonstans.

Manga ganger far jag flytta mig, vagnen och rulla i en stor cirkel och komma tillbaks for att gora fardigt mitt arende. Detta maste vara en kulturgrej, det hander aldrig i Sverige. Vad jag inte har lyckats klura ut annu ar:
1) Har de sa mycket storre behov av personligt utrymme har an i Sverige?
eller
2) Ar de mer intoleranta mot barnvagnar har an i Sverige?
eller
3) Anses det oartigt att tranga sig forbi nagon?

Om det ar det sistnamnda sa tycker jag att det ar betydligt mer oartigt be nagon att flytta pa sig nar man mycket val inte behover.

1 kommentar:

MissyElliot sa...

Hrm, låter oartigt tycker jag....Men det kanske är så som man hört, att amerikanare har ett större ego och behöver mer plats...
*fnissar*