torsdag 6 mars 2008

Stressad och ont

Seriöst. Att känna av ägglossning inser jag är ganska vanligt. Men är det verkligen så att man knappt ska kunna röra sig? Hela dagen?
Ända sedan min mens kom tillbaks har jag kännt av ägglossning tydligt (dock ALDRIG innan grav). Men det blir ondare och ondare för varje gång, jag bävar för vart det här ska sluta.

Dessutom blir jag stressad av ÄL. Både maken och jag anser att det är för tidigt för syskon till M, han är så liten. Men jag är livrädd för dessa missade chanser. När Lilla M blev till jobbade vi hårt. Det gick till slut men jag hade gott om tid att fundera över min (eller VÅR) fertilitet. Och jag lade mig till med vanan att ha koll på hela cykeln och allt det där stressande som hör till.
Jag är stressad. Och så har jag ont.
Inte konstigt att jag började storgråta igårkväll när maken framförde mindre konstruktiv kritik på ett ansökningsbrev.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag känner igen mig! Har också haft jätteont nu efter Lilla M kom. Kan inte minnas att jag haft så ont förut, men känt av det har jag gjort. Och stressad blir jag också. Och lång tid tog det innan N behagade dyka upp som ett plus på stickan.

kram!

Anonym sa...

Jag kände av ägglossningen även innan graviditeten, men nu har jag ont i flera dagar. Dessutom mår jag illa och får uppblåst mage och är inte det minsta sugen på sex. Och det verkar ju lovande inför den dagen då vi ska börja jobba på tvåan... ;-)

Jasmin sa...

Mammajobbar: ja det är bara finna sig i att det gör ont numer. Och att inse att stressen är befogad.

Solkatten: Oj, flera dagar det låter inget kul. Jag mådde lite illa denna gång också, men tänkte inte på att det kunde bero på ÄL. Ja man är ju inte så sugen när man mår så, men jag tänker fortsätta att hoppas på att det blir bättre.

Anonym sa...

nghj升降机 同声翻译 同声传译 同声翻译设备 文件柜 会议设备租赁 同声传译设备租赁 表决器租赁 更衣柜 钢管 无缝钢管 服务器数据恢复 论文发表

升降平台 登车桥 升降机 升降机 铝合金升降机 液压升降机 液压机械 升降平台 升降台 高空作业平台 升降机 升降平台 弹簧 数据恢复 RAID数据恢复 无缝管 博客 Google排名 网站优化

WOW Gold WOWGold World Of Warcraft Gold WOW Power Leveling WOW PowerLeveling World Of Warcraft Power Leveling World Of Warcraft PowerLeveling

Breathalyzer Gas Alarm Breathalyser Co Alarm Co Detector Alcohol Tester Alcohol Tester Gas Detectorgvngj