torsdag 27 mars 2008

Snart ett ÅR!

På tisdag fyller Lilla M år. Ett helt år. Det är helt otroligt. Jag måste köpa presenter, det är ju mitt barns födelsedag! Några tips? Jag har föjande på förslag:

Box som man kan stoppa former i olika hål, fyrkant i fyrkant, boll i runt hål, osv
Maraccas
Bil
Böcker
Kläder

Någon som har några "måsten" att lägga till listan?

Idag släppte Lilla M för övrigt taget med båda händer av misstag, han skulle dricka vaten och glömde att hålla i sig. Det gick hur bra som helst, fin balans har han. Men han blev sur när han upptäckte det, han är inte alls intresserad av att utveckla denna färdighet ännu!

5 kommentarer:

Anonym sa...

En sån där bil att åka på fick Lilla N när hon fyllde ett. Det tog ett tag innan hon fattade hur den fungerade, men nu 5 månader senare är den otroligt populär.

Små plastbilar gillar hon också, sin träxylofon och sin lilla docka "kocke" :-)

Anonym sa...

Argh! Maraccasen som min Marre fick på sin ettårsdag gör mig fortfarande galen! Varning, varning för allt som låter för man hör det trehundra gånger om dagen. Men kanske kritor och ett stort block?

MissyElliot sa...

Ett år, det är stort! Min lilla miniman fyllde ett för ett litet tag sedan. Han gillar det mesta, men en Micki spis(ärvegods från storebror) blen en hit. Enkla puzzel och böcker kanske. Det finns mycket som de tycker är kul i den åldern.
:-)

Jasmin sa...

Spenatmamma: En sån bil är inhandlad av faster redan... måste erkänna att jag är lite tveksam (bor ej i hus) men hon insisterade...

Marresmamma: Maraccas är struket och kritor inhandlade! Tack för tipset!

Missyelliot: Ja, det är stort. Han gillar spisarna på öppna förskolan, så det är en jättebra ide som jag definitivt ska kolla upp!

Anonym sa...

Min stora tjej hade åkdon även fast vi bodde i lägenhet då. De kajkar ju en minimal sträcka och när de är så stora att de kan åka fort och farligt med den så har de vuxit ur den :-)

Spis har vi också förresten, den är också toppenkul!