söndag 9 mars 2008

Ny fas

Igår på konferensen blev det uppenbart att jag kommit in i en ny fas i livet.

Jag var uppmärksam på alla talare och kommer ihåg i stora drag vad de sa. Ok, nu ska jag vara helt ärlig, den sista talaren var kass och jag var dödstrött efter begränsad sömn med sjuk son, så jag kommer inte ihåg ett dyft av honom.

Sen var jag charmerande under middagen (nja, men jag fick mina bordskamrater att skratta och prata mycket) och efteråt såg jag till att prata en halvtimme med min chef, och hälsa på alla mina närmaste kollegor. Hemma före 11 och bara ett par glas vin under hela kvällen gjorde att jag vaknade utsövd och pigg imorse.

Fattar ni? Ingen bortkastad söndag. Ingen oro över att icke-önskvärda bilder dyker upp på intranätet på måndag. Jag kommer att kunna bidra med mina tankar om föreläsarna på morgonmötet. Och mina yngre kollegor tycker nog att jag är utrist, men det bjuder jag gärna på.

Inga kommentarer: