lördag 18 oktober 2008

Youtube

Lilla M har blivit datorberoende och det ar helt mitt fel. En dag fick jag for mig att det vore kul att visa honom en svensk barnvisa pa Youtube och han blev fullstandigt fralst.

Nu tittar vi dagligen och jag har ordnat en playlist med Ekorren satt i granen, Imse vimse spindel, Lilla snigel osv. Dessutom alskar han fordon och vill garna se flygplan och helikoptrar som startar och landar. Har galler att vara forsiktig och provtitta klippen i forvag, han behover INTE se valdsamma krascher och de flesta klippen verkar vara av den sorten.

Forresten bor man nog provtitta det mesta, Jonas Gardells version av I ett hus funkar en stund, men sedan kommer en kreativ andra vers ocksa. Det finns en version av Lille katt dar en bild pa Bin Laden kommer upp nar Ida sjunger om lille far. Inte for att Lilla M fattar, men det kanns anda inte kul. Och jag trodde att Lilla M skulle uppskatta Du kare lilla snickarbo, men han var helt shockad over Emils arga pappa och blev radd.

Och har kommer lanken till Lilla Ms favorit just nu: Dansande blojbarn

Jag vet inte om det ar musiken eller barnens rytm som gor det, men sa fort den ar slut sa ropar han IGEN! IGEN!
Hur jag hittade den? Den ar nummer ett som forslag pa related videos till Imse vimse spindel...

3 kommentarer:

MissyElliot sa...

Ha ha ha, nu är min Minimann också frälst...han gillade de där dansande småttingarna ordentligt...
:-)

Anonym sa...

Måste kolla in det...

Jasmin sa...

Oj, det var inte meningen att dra mer fler av er i Youtube-trasket! :-)