tisdag 14 oktober 2008

Akupunktur

For att hjalpa fertiliteten pa traven gick jag pa akupunktur for forsta gangen idag. Tydligen har jag en kall livmoder. Det var sa tydligt sa hon tog min hand och bad mig kanna efter sjalv. (Nej, jag kunde inte verifiera den bedomningen men sa ar allt detta nytt for mig).

Dessutom sa har jag en massa blockeringar, hon fragade sarskilt om jag hade gjort illa hogra delen av ryggen, den sag inte alls bra ut. Hon skakade pa huvudet at mina temperaturkurvor fran det senaste halvaret och muttrade om daliga agg. Det kandes inte sa kul. Men sen blev hon mer positiv och menade pa att det "bara" handlar om att ta bort blockeringarna, som just nu paverkar blodcirkulationen till de reproduktiva organen och hindrar hormonproduktion. Nar hormonnivan blir aterstallt forbattras aggkvaliteten. Hon tyckte dock inte att jag hade kort tid mellan agglossning och mens, vilket jag sjalv har trott hela tiden. Otroligt hur olika man kan lasa en kurva.

Sen fick jag massage pa nedre delen av ryggen i en kvart. Darefter akupunturnalar i nedre delen av magen och pa benen. Och jag blev, och ar fortfarande varm. Inifran pa ett satt som jag inte kan minnas att jag har kant forut.

Nasta gang ar pa fredag.

Tror jag pa det har? Juryn ar fortfarande ute.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Akupunktur har jag hört kan göra underverk. Jag hoppas att blockeringarna släpper och att det hjälper er på traven. Jag följer er med spänning :-). Håller tummarna så hårt jag bara kan. Kramar!

Jasmin sa...

Tack, jag hoppas att du har ratt. Flera som jag kanner har blivit hjalpta av akupunktur, dock har det varit ryggont och liknande da. Men jag vet flera som INTE har blivit hjalpta ocksa, det kanns mer sannolikt att jag kommer att tillhora den skalan. Men det gar ju inte att veta utan att testa, sa just nu ger jag det en arlig chans.