fredag 10 oktober 2008

Groundhogday?

Efter en och en halv manads famlande efter strukturer ser det nu ut som foljande:

Vaknar runt 7. Maken gor frukost till M medan jag duschar.

Runt 9 blir Lilla M somnig igen och lagger sig. Jag surfar, fixar luch, ringer samtal osv.

Lilla M vaknar och far lunch och sen gar vi ut, oftast till parken.

Lilla M alskar att gunga, leka i sanden, hoppa i vattenpolar. Numer far han aven promenera bredvid vagnen nar vi ar i parken, vilket ger honom massor av mojligheter att upptacka. Han samlar sma ekollon efter som han ser att ekorrarna gor det. Alla staket ar roliga att antingen klattra pa eller forsoka skaka. Gar vi forbi en liten sjo eller sa ska alla ankor och skoldpaddor och fiskar noga dokumenteras. En gang tog jag med mig brod till ankorna. Jag gav brodet till Lilla M sa att han kunde ge ankorna, men jag tankte inte pa att det snart var mellanmalsdags: han at sjalv upp nastan allt brod! Det lilla som ankorna fick blev jag utskalld av nagon sjalvutnamnd samhallespolis, jag hade missat skylten med "do not feed the wildlife".

Runt 4-5 snaret kommer vi hem, fixar mat (Lilla M alskar att knapra pa gurkstavar medan jag fixar i koket). Runt 6 ater han middag, runt 7 blir det grot, tandborstning, sagor och laggdags. Nar han leker hemma ar det pussel som galler, samt den lilla sorteringsladan. Och han har blivit beroende av Youtube, som har en fin version av imse vimse spindel. Han gillar aven andra svenska barnvisor (varfor, VARFOR har ingen lagt upp en bra version av Ba Ba vita lamm?) och Teletubbies. Men TVn ar han fullkomligt ointresserad av, forutom att han far "roliga" reaktioner fran mamma och pappa nar han forsoker valta den.

Nagonstans mellan halv 8 och 8 somnar han. Da ar jag oftast helt slut.

Inga kommentarer: