tisdag 17 juni 2008

Utmanad!!!

Jag har blivit utmanad av Solkatten, här kommer min lista:


Fem saker på min “to-do-lista” för morgondagen:
1. Packa inför vår resa till Frankrike över Midsommar
2. Rensa ut och ge fullt användbara prylar till grannen som ska ha sin årliga loppis på landet om några veckor
3. Boka flyttstäd
4. Jaga styrelsens underskrifter till bostadsrättsföreningens årsredovisning
5. Jag tycker att ovanstående räcker bra - är riktigt stressad faktiskt!

Fem dåliga egenskaper:
1. Misstänksam (alla försöker jämnt lura mig…)
2. Påbörjar projekt med större entusiasm än jag avlsutar dem - leder ofta till att jag har flera projekt som släpar samtidigt.
3. Svårt att säga ifrån (men det ska det bli ändring på!)
4. Stökig som tusan
5. Noll lokalsinne

Fem platser där jag bott:
1. Geneve
2. Peking
3. Jobbet (det kändes så under några år)
4. Stockholm
5. Snart New York!!

Fem jobb som jag haft:
1. Barnvakt
2. Eventvärdinna
3. Frilansare
4. Föräldraledig
5. Banktjänsteman (eller kvinna? människa? Gaaah, håller mig till benämningen banktjänsteman även fast det också känns fel).

Fem konserter jag varit på:1. Rolling Stones
2. INXS
3. ACDC
4. Kent
5. Depeche Mode

Två personer jag vill smyga osynlig på under en dag:
1. Angelina J
2. Hillary Rodham Clinton

Jag utmanar vidare: Mittlivprecissompåfilm, Missyelliot och Sommartjejen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Peking, Geneve, New York... Jisses!

Anonym sa...

Jag säger också jisses :-). Titta på mitt helt ointressanta och händelselösa liv :-D. Det var kul emd utmaningen i alla fall. Kram på dig!

Jasmin sa...

Solkatten: det låter glammigare än vad det är... Geneve var språkinlärningsrelaterat. Peking var dock med min man, kul men kanske inte ett ställe där jag vill bo igen.

Williams mamma - som sagt, det låter mer spännande än vad det är!