tisdag 3 juni 2008

Hårmytoman

Efter graviditeten var jag glad för jag tappade inte så mycket hår. Det låg inte i stora tuvor på huvudkudden när jag vaknade. En av de lyckligt lottade helt enkelt.

Det är nu helt uppenbart att jag har haft fel. Jag har massor med hår i tinningarna och nacken som är nyutväxt, det ser helknasigt ut! Hur kunde jag inte märka?

***

Märks det att jag var hos frissan idag? Märks det att jag inte har så bra koll på mitt hår eftersom jag bara tvättar, gör tofs, tvättar gör tofs och behöver någon annan som talar om för mig hur det ligger till för att inse sanningen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att de kommer tillbaks i alla fall :-). Jag tappade stora tufsar i duschen, skitläskigt. Jag fick tredubbelt så tjockt hår under graviditeten och var så nöjd. Jag som har så tunt hår annars. Men klart att jag itne skulel få behålla det :-). Jag tillhör också dem som bara tvättar och låter det vara eller sätter upp en tofs. Bryr mig inte så mycket :$. Kram till dig och dina nya hår :-D.

MissyElliot sa...

Det kommer tillbaka!
Men det är ju så, man är inte så noga när man bara går hemma och är föräldraledig. Tofs i all ära, men det behövs lite check emellanåt också...
*fnissar*

Jasmin sa...

Williams mamma: ja, tur att det kommer tillbaks men synd att man ser så knasig ut!

Missyelliot: ja, lite check är inte helt fel uppenbarligen!