söndag 6 juli 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Marresmamma. Jag har gjort den här utmaningen en gång, men jag försöker att variera den lite så jag inte tråkar ut er:

Fem saker på min "to-do-lista" för morgondagen:
1 Packa väskan för landet (äntligen, svärmor ska få MYCKET tid med Lilla M, som till råga på allt har blivit sjuk)
2 Äta lunch med vänner från långt bort
3 Lämna nycklar till mäklarfirman
4 Lämna tavlor till svägerska, lådor till mormor, borr till brorsan
5 Maila mina nya kontaktuppgifter till alla jag känner och några till (har varit på listan länge)

Fem bra egenskaper (för dåliga se mitt tidigare svar längre ner):
1 Lojal
2 Målmedveten
3 Generös
4, 5 frågade min man om hjälp men han kunde inte komma på egenskaper som var ehrm, publicerbara.


Fem platser där jag semestrat:
1 Stockholms skärgård
2 Hälsingland
3 Sipadan (liten liten ö utanför Borneo, fantasktisk dykning och romantiskt första semsterresemål med den som nu är min älskade man)
4 Bonaire (smeeeekmånad/10-dagar med så mycket dykning att vi faktiskt ledsnade)
5 Thailand (ett favoritmål som jag kan återkomma till igen och igen)

Fem jobb som jag skulle vilja ha:
1 Dyklärare (svårt att gissa efter att ha läst om mina semestrar)
2 Marinbiolog (som ovan)
3 Inköpsansvarig / fabrikskontaktperson på klädkedja (har en kompis som är det, det ingår i hennes jobb att testa alla kläder för att se att de håller måttet, jag är INTE avis, inte alls...)
4 Barnmorska (toppar oftast listorna över vilken yrkesgrupp som är mest nöjd med sitt jobb)
5 Kock (ääälskar att laga mat)

De flesta som jag följer har nog gjort utmaningen, men jag utmanar ni som har gjort "orginalversionen" att testa den uppdaterade!

1 kommentar:

Anonym sa...

Barnmorska- oh, ja!