lördag 5 juli 2008

Lärdomar den senaste veckan

* Det tar alltid dubbelt så lång tid att flytta som beräknat. Minst.

* En av anledningarna till att det tar mycket längre tid är för att man inte är lika pigg dag 3 och 4 som de första två dagarna.

* Flyttar man mitt i sommaren så är de flesta barnpassningsalternativ på semester.

* Lilla M gillar fortfarande inte att bli lämnad av mamma och pappa, inte ens för en dag i solen hos kusinerna som har den där roliga uppblåsbara poolen.

* När man har sagt klockan 3 till mormor så gäller det att hålla sig till det, annars ringer hon varje fem minuter och undrar vart man är, och då går det ju inte fortare att ta sig dit.

* Det finns alternativ till magsjuka när det gäller obehagliga snabbbantningskurer. Det stavas inflammerad visdomstand.

Och vad svarar man på frågan: när flyttar ni? Hur räknar man:
1) Från det att ens gamla permanenta adress upphör att gälla (= nästa vecka)
2) Från det att man anländer till sin nya bostad (= slutet på augusti)

Jag har svarat alt 1 när grannar har frågat, eftersom de inte ser mig mer efter nästa vecka. Men då har de blivit förvirrade och tydligen menat när vi fysiskt far iväg. De gånger jag har svarat alt 2 så undrar de varför det springer flyttgubbar redan nu...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är utmanad!

MissyElliot sa...

Hualigen, det är inte helt lätt att få ihop en flytt....

Stackars lilla tanden. Jag har precis avslutat penisillinkuren mot inflammerad visdomstand och käkbendinflammation så jag vet vad du genomlider. *inte avundsjuk alls*
Hoppas att allt blir ordning snart.
kramiz