fredag 12 december 2008

Vardaglig dramatik

Igår var det lite julfirande på makens jobb och familjer var välkomna. Lilla M och jag klädde ut oss (spöregnade ute) och tågade iväg. Taxi var inte att drömma om, det var bara att promenera 25 minuter.

Fram kom vi, Lilla M snustorr och jag lite mindre så. Det sjöngs lite av en kör, superläskigt tyckte Lilla M som började storgråta. När maken bar bort honom en bit blev han glad men deklarerade "inte bra". Han är en hård domare.

Sen var det dags för tomte och make till ful gubbe har nog Lilla M aldrig skådat. Tårarna sprutade. Men godispåsen som tomten ändå prackade på honom var uppskattad såklart. Lilla M som är en lugn kille i vanliga fall sprang runt som besatt med de andra barnen. Kanske ger vi honom för lite socker i vardagen? Jag oroar mig ibland för att han inte är så robust, hoppar inte och springer ogärna (ännu). Rädd för rutchkanan ofta och så, men igår var det en helt annan kille som intog hans kropp.

Kvällen blev sen för M, så det blev stopp på pizza bar på vägen hem. Oj vad det var uppskattat! Inte hade jag en aning om att han är en sån pizzakille. Efter det tröskade vi ut i ovädret igen, ingen taxi och nu blåste det också. Väl hemma, maken och jag dyngsura eftersom paraplyn funkar bäst när regnet kommer uppifrån och inte från sidan visar det sig att Lilla M sover som en stock i vagnen, en hel timme tidigare än vanligt. Bara att byta till pyjamas och lägga ner honom.

Och döm om vår förvåning när han sov ända till 9 på morgonen! Vi fattar ingenting, tror aldrig att han har sovit 14 timmar i streck förut. Och maken blev sen till jobbet, eftersom vi aldrig behöver en vanlig väckarklocka.

8 kommentarer:

MissyElliot sa...

Låter som en äventyrlig dag det där, det är inte konstigt att lilla M behövde sova!
:-)

ps. Du har ett litet pris att hämta hemma hos mig...ds
Ha en härlig dag
kramiz

MissyElliot sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt God Jul!
kramiz

Anonym sa...

Hoppas ni har haft en underbar jul!

Anonym sa...

Hej! Äntligen har jag fått tid till att blogga lite igen! Och vad glad jag blev när jag läste att ni blivit gravida igen! Grattis! Vad kul och vad mysigt! Hoppas att du mår bra trots illamåendet. Visst kan man tro att det ska gå lilka lätt andra gången som första men så är det tydligen inte. Vi längtar också efter ett andra barn och vi får se när det kan bli :-). Om det nu lyckas. Hoppas det i alla fall. Ett stort lycka till säger jag till dig! Tack för att du delar med dig av din graviditet och allt annat som händer i ert liv. Det är mycket spännande läsning. Kram!

Anonym sa...

Hej, var är du? Saknar dina inlägg... Hoppas att allt är bra!

MissyElliot sa...

Hallå, var är du?
Hoppas att allt är bra...
kramiz

Anonym sa...

Saknar din blogg! Blir lite orolig över vad som hänt...

Anonym sa...

Kikar in i då och då för att kolla om du uppdaterat men nej...