onsdag 10 december 2008

Ljuspunkter och magsjuka

Bloggtorkan förlängdes ett par dagar av en matförgiftning som jag inte tänker gå in på i närmare detalj - det gör ingen glad, minst av alla mig. Maken hade ätit en likadan macka som jag och var också hemma utslagen igår.

Dagen bjöd ändå på ett par höjdpunkter, Lilla M var naturligtvis ansvarig för båda:

När han vaknade efter sin dagssömn och det för ovanlighetens skull var pappa som plockade upp honom sa han sömndrucket "M glad pappa hemma hos M". Jag tror att maken var redo att återgå pappaledigheten där och då!

Senare låg vi utslagna på sängen, vilket inte bekom sonen alls, han såg det som ett utmärkt tillfälle att få sagor lästa för sig. Just nu var det min tur och då somnade maken och snarkade till lite. Då sa Lilla M förtjust "pappa dammsugar!"

Idag är jag nog frisk från magen, men gravidillamåendet har förstärkts. Ett straff från kroppen att om jag inte med eget sunt förnuft kan bedöma vad som är ätbart så tar kroppen hand om det åt mig? Förlåt, jag ska skärpa mig. Inga mer mackor från det stället. Jag lovar. Ge mig den lilla energi jag hade tillbaks igen bara.

Inga kommentarer: