måndag 25 augusti 2008

Uppdatering

Ni som har följt bloggen ett tag undrar kanske vad som hände med våra syskonförsök. Här kommer en liten sammanfattning:

Vi är inne på 5:e försöket. Eftersom jag har svårt att lämna saker åt slumpen så roar jag mig själv dels med ägglossningstest, dels med att ta tempen varje morgon OCH jag kollar regelbundet livmodertappen. Jag inser att flera av er suckar djupt och tänker att jag lider av olika former av tvångsbeteende. Det må så vara men jag har lärt mig en del om mig själv:

Min ägglossning sker inte runt dag 14, snarare runt dag 18-22.
Min cykel brukar vara 24-30 dagar.

Tiden mellan ägglossning och mens är med andra ord kort. Tre cykler var den 7 dagar. En cykel var den 9 dagar. Den ska vara ca 14 dagar.

Detta har jag nu börjat oroa mig för lite i smyg. Just denna månad verkar dock annorlunda, jag är inne på dag 10 efter ägglossning. Så jag hoppas hoppas hoppas. Och det är skönt, för de andra månaderna har jag ju inte ens fått nöjet* att börja hoppas innan menseländet dykit upp.

*behöver jag påpeka att jag är ironisk?

Inga kommentarer: